Sunday, June 19, 2011

Hidup Dengan Semangat Yang Tak Seberapa

Saya suka mulakan hari dengan tiada senyuman . Sampaikan kawan-kawan saya ada menegur kerana muka saya terlalu masam dan takut untuk menegur saya . Entah kenapa . Sememangnya saya kekurangan bahan untuk dijadikan semangat . Sedangkan saya terlalu lemah saaat ini . Sehinggakan tangan yang memimpin saya sehari-hari pun makin lama makin mahu melepaskan tangan yang digenggam kuat sebelum ini . Entah apalah malang saya ini . Saya selalu pandang keatas . Lihat awan yang membiru . Menanti bilakah awan yang cantik itu mahu bertukar menjadi gelap . Segelap hidup saya yang selama ini . Saya mahukan hujan yang turun . Biar sejuk muka bumi .Biar basah saya tanpa payung menemani . Saya suka melihat rintik hujan dari tirai payung yang saya pegang . Kerana pada saya . Hujan yang turun adalah satu rahmat dari Tuhan Yang Maha Esa . 
Hari ini , hidup saya masih lagi kekosongan . Ye, sejak dari hari itu . Dia yang selama ini menjaga saya tanpa merungut kini perlahan-lahan mengundurkan langkahnya meninggalkan saya di belakang . Apakah kerana dia sudah miliki keindahan yang baru . Yang mungkin dai nampak keindahna pada saya makin lamam makin pudar . Atau mungkin dia sudah ketemui rasa kerterbosanan itu dalam perhubungan yang semakin hambar ini . Entahkan dia bisa . Entahkan dia tak mampu lagi menahan rasa bosan itu . Saya masih mengharapkan dia . Walaupun tahu dai adalah milik orang .Saya masih sdui melakukan perkara paling keji dengan mencintai dia tanpa rasa bersalah sedikit pun . Apakah saya ini perempuan yang tidak tahu malu mengambil hak yang sepatutnya ? Saya sememangnya seorang gadis yang amat bodoh . Sudah tahu buah itu masih mentah , untuk apa lagi sya menunggu dan merenung buah itu dari semalam . maafkan saya terpaksa memalukakn perkara yang paling memalukan ini kerana saya rasa saya tidak mampu lagi menahan perasaan saya pada dia .
Mungkin agak enak pada saya . Tetapi mugkin tidak pada lawan saya . Maafkan saya. Saya masih mencintai dia . Dari dulu sampai sekarang !

1 comment:

muhamad nizar said...

hidup lah gembira...hiduplah sepenuhnya...jangan tinggal keluarga...mereka adalah segalanya.... yang terjadi pada kita hanyalah kenangan....anggap ia sebuah mimpi...aku memaafkan kau...aku halalkan segalanya... dan maafkan segala slah aku...

aku dah membuang kau dari hidupku..untuk teruskan hidupp...maaf kerna ia mungkin kasar...aku dah puas benci ko...so maafkan sekali lagi...

dan terima kasih kerana sudi menerima aku ini..ketika dulu...