Sunday, December 26, 2010

Mereka Semua Yang Terseksa

Hati : Entahlah Hujan! Engkau sengaja mendera aku .Apalah salah aku .
            Mata yang jatuh cinta tapi aku yang terseksa.
Mata : Kenapa pula aku yang dipersalahkan ? Kau tahu hati aku turut menderita sama .
              Aku menangis mengeluarkan air jernih yang tak berguna . Salahkan perasaan .
             Dia yang buat aku sedih .
Perasaan : Rasa yang mengalir dalam dada yang membuatkan  kau sedih wahai mata .
                      Salah jiwa kerana dia yang mengetarkkan segalanya .
Jiwa : Apa pula salah aku ? Tangan yang menulis tentang dia sebab itu aku merasa apa 
            yang Hujan rasa .
Tangan : Bukan salah aku .Salahkan ingatan kerana sentiasa memikirkan tentang
                    perasaan .
Ingatan : Aku pun tak bersalah . Yang salah kaki .Kalau kaki tak pergi cari dia .
                   Tidak mahunya aku mengingatinya .
Kaki : Mana ada! Semuanya salah . Dan aku pun tak bersalah .Diri hujan yang 
             menginginkan kesedihan .Kita semua menjadi mangsa kesedihan dia .Percayalah!
Hujan : Aku? Ya ! Memang betul aku yang bersalah . Salah aku kerana terlalu 
               mahukan dirinya yang jauh dimata . Maffkan aku , hati,mata,perasaan,jiwa,
               tangan,ingatan,dan kaki kerana menyeksa kalian semua . Hiduplah kalian 
               dengan baik2 tanpa mengaitkan diri kalian dengan dia lagi .Baik2 saja .

No comments: