Wednesday, December 29, 2010

Jadi Perempuan Hujan Sepenuhnya

Selamat tinggal!
Orang yang selalu buat saya mengairkan air mata hujan .
Awak akan saya simpan dalam dendam.
Awak buat saya menangis.
Perkara yang tak pernah saya buat pada awak .
Awak lupakan saya .
Perkara yang tak pernah saya buat pada awak .
Awak buat saya sedih .
Perkara yang saya tak pernah buat pada awak .
Saya mahu mengalah .
Siapalah diri saya ini disisi awak wahai Putera Payung .
Saya cuma gadis Hujan sepintas lalu dalam kehidupan awak .
Aada atau tiada saya tiada bezanya .
Awak , selamat tinggal .
Kenangan kita . Saya dah simpan kemas dalam lubuk bumi .
Kenangan yang bisa menggoreskan jiwa saya .
Awak yang jauh dimata .
Awak yang akan saya kenang sampai bila-bila .
Saya doakn awak bahagia .
Dengan sesiapa sahaja yang dapat menawan hati awak .
Biarpun terasa amat payah untuk melepaskan awak .
Orang yang dah sebati dalam hidup saya .
Saya akan cuba awak .
Walaupun saya tahu lepas ini saya akan lebih kerap menangisi semua ini .
Saya mahu buktikan pada awak .
Yang saya bukanlah gadis lemah yang awak sangkakan .
Kehadiran awak dala hidup saya banyak mengajar saya erti kesakitan .
Saya dah berapa kali terjatuh tatkala berpimpingan tangan  dengan awak .
Saya masih jatuh biarpun awak dah peluk saya erat-erat .
Awak yang tinggal kenangan akhirnya .
apalah daya saya untuk menahan semua ini .
Hati saya sangat sakit dengan apa yang terjadi .
Kesakitan yang awak tinggalkan .
Akan meninggalkan parut luka yang mendalam .
Dan meninggalkan kesan yang tak kan dapat dilupakan .
Awak .
Kasih sayang saya pada awak makin hari jadi makin pudar .
Tahu tak kenapa?
sebab awak yang memudarkan segalanya .
Awak .
Saya pergi dulu .
Harap kita tak akan berjumpa lagi lepas ini .
saya dah tak mahu merasakan kesakitan itu untuk kali kedua .
jangan cari saya lagi .
anggaplah kita tidak pernah berjumpa dan saling mengenali .
Salam terakhir daripada saya yang jauh dimata .
Assalamualaikum!


No comments: